Jag brukar inte skryta...

..men om det är något jag tar hand om och brukar vara nöjd med (det finns undantag hehe) så är det min hy. Jag och syster brukar få höra från vår kära mor att vi brås på henne.. Och det är faktiskt sant när jag tänker på det, hon har den renaste hud jag sett och rynkor vet hon knappt vad det är fast hon är 50 plus. Man kan ju alltid hoppas på det .. har faktiskt inte börjat se dessa 25 plus rynkor folk pratar om :)  PEPPAR PEPPAR...
I alla fall, för att hand hand om huden brukar jag, ibland när jag orkar, köra en egen liten spa-behandling: tvätta,scrubba,ånga (ha ansiktet över ångande vatten 10 min för att öppna upp porerna), kanske klämma lite försiktigt och smörja fejjan då och då. Bara scrubba gör jag väl en gång i veckan i alla fall annars. För övrigt ser jag till och använda bra tvätt och ibland också en dyrare kräm (annars bara Nivea typ). Just nu har jag genom tips från catten köpt naturliga Dr Hauschkas tvätt,ansiktsvatten och kräm. Innan det använde jag Dermalogica ett bra tag. 
Jag köper gärna dyrare smink när det gäller underlag som foundation (just nu Clarins, men brukar ha Lancome). Resten skiter jag i, som mascara och sånt, där kan jag lika gärna ha billigt. Jag är student så det blir inte alltid de produkter jag helst skulle ha men brukar som sagt då ha som regel att ha en bra tvätt och/eller kräm plus min foundation. Ett annat tips är ju att vila huden då och då också... jag tycker tex inte om att ha foundation varje gång jag sminkar mig, i skolan blir det ju sällan så mycket smink heller.
Nu till en fråga! Jag är ganska torr och behöver en bra fuktgivande kräm. Har testat mycket men blir aldrig riktigt nöjd. Någon torris där ute som har ett tips?? :) /Lina

Kommentarer
Postat av: Anonym

testa decleor!

2009-03-13 @ 16:07:17
Postat av: Anonym

Testa Dermalogica

Dag: Active moist

Natt: Skin smoothing cream



Ett tips som foundation, Jane iredale.

Det är ett puder med mineraler som går in i huden och lägger sig därför som en halv täckande foundation. Till den är det att rekomendera att köpa balance sprayen som fixerar sminket.



Lycka till

2009-03-17 @ 15:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0