Thai?



Jag var thailändare i mitt förra liv, om man ska tro mina nära och kära. Jag älskar nämligen thai mer än all annan mat och lagar det (för) ofta. Sushi delar stadigt förstaplatsen. Idag var det i alla fall dags igen, tyckte jag. Har inte orkat göra det så mycket sen jag flyttade hit. Jag steker kyckling och thaiwookgrönsaker med salt, peppar, thaikrydda. I med bambuskott och kokosmjölk och blanda i rödcurrypasta. Mycket viktigt med rödcurrypastan. Sen ris till det, råris fick det bli idag. Annars är ett vitt ris som basmati grymt gott till. Serve with soja (helst japansk eftersom den kinesiska är mycket tjockare och har en lite annorlunda smak), sambal olek och chilisås. Klart! Så himla gött!
Ja det här blev ju inte direkt en produktiv dag men det känns hur skönt som helst. Blir nog sängen snart..med datorn på magen. /Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0