En bra dag.

Bättre inställning människor, det är vad man behöver. Det är en bra dag. 2 intressanta föreläsningar, speciellt ena. Av en gammal old-school sköning till journalist. Ingvar kan ha varit hans namn. Jag diggar honom. Han ville få igång oss, provocera informatörs och konsult-rollen och vårt förhållande till journalisten. Vi skulle finnas där för dem och slicka deras fötter och vi var falska jävlar (haha) men han sa det med glimten i ögat. "Ni kommer ju tjäna mer än oss journalister.. tänk på det när ni slickar liksom OCH bjud oss för FAN inte på nån jävla presslunch. Rövlicka inte." I mig bor en journalist, det vet några av er. Sanningen är att jag kom in. I luleå. Den utbildningen har inget bra rykte och mitt hjärta drog mig till svall. Så, jag läser info/pr, får se om konsult-rollen tilltalar mig när det är dax för examination. Annars söker jag snabbåret som journalst. Och då har jag all inside information från info/pr jag behöver för att sålla ut alla falska pr-människor. Haha! Eller Mina vänner, bygga de bästa kontakterna. För det poängterade Ingvar(?). Inget är så gött som en god kontakt journalister/informatörer what ever emellan.

Längre inlägg.

Nu fixar jag lite på datorn. Ska svara smart på ett mail från telia. Sen ska jag gå och handla för att laga sprdbakad firre, potatis och FILSÅS. Viktgt. Har aldrig gjort en sån tror jag. Sen ska jag fasen iväg och träna. Måste smida medan järnet är varmt.


Vi säger så. En bra dag. /Lina


Kommentarer
Postat av: tove

men yes! FILSÅS! den är viktig.

favorit-skolmaten efter potatisbullar.

2009-04-06 @ 16:20:46
URL: http://touve.blogg.se/
Postat av: lina

du förstår mig så bra.eller.du Är mig. Tove, vår fina,enda läsare.

2009-04-06 @ 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0